.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انجام مطالعات جامع مدیریت پسماند در ۸۵۰ شهر کشور
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از انجام مطالعات جامع مدیریت پسماند در ۸۵۰ شهر کشور خبر داد و گفت: محل دفن زباله در کشور به ۷۰۰ نقطه کاهش می یابد.

به گزارش شمال نیوز،  مهدی جمالی نژاد ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح نیروگاه زباله نوشهر میزان تولید پسماند عادی در کشور را ۵۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: سرانه تولید زباله شهری ۸۰۰ گرم و زباله روستایی ۵۰۰ گرم است.

 

وی خواستار مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مدیریت پسماند شد و با اشاره به تهیه اطلس پسماند در کشور گفت: در حال حاضر در ۸۵۰ شهر کشور مطالعات جامع مدیریت پسماند اجرا شده است.

 

وی با اظهار اینکه پسماند در ۲۸۳ منطقه کشور مدیریت خواهد شد، رشد اعتبارات پسماند در سال‌های اخیر را قابل توجه وبیش از ۳۰۰ درصد دانست و گفت: این اعتبارات برای مدیریت پسماند استان‌های شمالی هزینه شده است.

 

جمالی نژاد با بیان اینکه پسماند از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری هستند، یادآور شد: توسعه شهرها و رشد جمعیت سبب افزایش نرخ جمعیت پسماند در کشور شده است و روزانه ۵۸ هزار تن پسماند عادی در کشور تولید می‌شود.

 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور استفاده از تجهیزات برتر و نوین را برای مدیریت پسماند لازم دانست و گفت: لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش‌های غیردولتی مصوب شد و زمینه‌های مشارکت جدی بخش خصوصی برای راهبردی پروژه‌های مدیریت پسماند تسهیل شده است.

 

جمالی نژاد عنوان کرد: در ۸۵۰ شهر واجد شرایط مطالعات جامع مدیریت پسماند صورت گرفته است و پروژه‌های اجرایی پسماند متناسب با هرمنطقه پیشنهاد شده است و براساس برنامه منطقه بندی مدیریت پسماند کشور، سه هزار محل دفن پسماند در کشور وجود دارد که به ۷۰۰ محل کاهش می‌یابد.

 

وی افزود: همچنین مقرر است کل پسماندهای تولیدی در ۲۸۳ منطقه مدیریت شود و براین اساس سه واحد پردازش، چهار واحد تأسیس دستگاه هاضم، ۱۵ واحد دستگاه زباله سوز اجرامی شود.

 

وی گفت: بهره گیری از سامانه‌های هوشمند و تشکل‌های مردم نهادو استارتاپ ها برای مدیریت پسماند مدنظر است و برای تمامی شهرها و روستاهای استان‌های شمالی پروژه مدیریت پسماند تعریف شده است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.